5 januari 2009

Väntar på vardagen

Igår bokade vi ridtur och en hotellnatt på samma ställe, två nätter på Guesthouse i Reykjavik, och hyrbil i två dygn. Island, here we come.
Det är ännu ett tag kvar. Vi har planerat så vi ska hinna allt man måste under en kort visit till den lilla ön i väster. Bada, rida, se en geyser, festa, shoppa.

Jag längtar hem, till min lägenhet. Till Alex och Vanilla. Och Chicko såklart, men hon är ju inte där. Hon kommer med bilen i morgon. Jag längtar inte till att färdigställa projektet men gud ändå vad skönt det är att vi är två. Det betyder ju hälften så mycket skrivarbete egentligen. Det är bra för vi vet ju alla vilket fan jag är av att skriva femsidorsrapporter. Inte.
Jag längtar till min vardag och mina rutiner. Jag behöver rutiner. Jag behöver också få bryta dem ibland.

Nu ska jag kanske fundera på vad jag ska göra med mina elever under kommande termin.

Adjö.

1 kommentar:

Julia sa...

vad häftigt!!! När ska du dit? Jag vill också!!!!!!