7 januari 2009

Café Bravo

Jag bor ju i Stockholm. Här finns ganska många caféer. Sen jag flyttade hit har som sagt fika blivit en hobby, näst intill. Jag gör det ganska ofta. På olika ställen. Jag har en tanke om att presentera fik jag besöker här, och ge mitt tyckande. Det tror jag att jag tycker är kul. Och kanske tycker någon annan det också.

Café Bravo, ligger centralt på Liljeholmstorget. Mitt emot McDonalds. Det är bara att välja höger eller vänster. Bravo eller Donken.

Bild på sällskapet, observera mönstret på chokladen.

Sällskap: Robert
Förtäring: Jag har ätit några olika sallader där vid olika tillfällen, de är helt okej. Man blir mätt. Inte särskilt billigt, 73 kr för en kycklingsallad. Robert drack "ett äckligt te" i väntan på mig. Sedan en halv varm choklad som får plus i kanten på grund av designen på skummet. Varför han drack halva förtäljer historien icke. Han godkände även en äppelpaj, cafét får minus för att han fick vänta så länge. Hur länge kan det ta att värma en liten pajbit?
Musik: Varierande, vilket är bra. Men på något för hög volym.
Inredning: Trångt. Vart jag än väljer att sitta så slår jag mig nånstans eller stöter till nåt för att inta platsen. Och ändå tillhör jag inte den mer storväxta delen av befolkningen. Bara bord och stolar.
Atmosfär: En gång var jag där innan lunchtid, det var lungt och mysigt och knappt några människor. Jag trivdes. En annan gång var jag där mitt i lunchrusningen. Då är det väldigt trångt och svårt att få sittplats. Många hämtar mat att ta med sig.
Toalett: Man måste be om nyckel till toaletten. Jag är varken för eller emot. I övrigt var den fräsch, men handtorkspapperet var slut.
Personal: Alltid trevlig. Troligen delvis homosexuell enligt min gaydar. Det är som ni förstår inget negativt för en faghag som jag.
Övrigt: Ett helt okej ställe, men inte så att man vill sitta och mysa där en hel kväll. De får extra plus i kanten för att de har laktosfria- och sojaalternativ.

Inga kommentarer: