20 januari 2009

En tisdag som idag

Jag tror inte att folk inser hur bra vi bor (Blondinbella har ju inte fattat det för de ska ju flytta nu). Men alltså. Jag ser kor och hästar nästan varje dag. Idag när jag klev av bussen så hörde jag en häst gnägga. 15 minuter innan passerade jag t-centralen.
Idag har jag också hyllat mina gummistövlar. Det är fantastiskt att vara ute och få ha varma, torra fötter. Fantastiskt. Även om det regnar eller som idag, snöar. Hundarna däremot luktar ju inte så gott nu.

Hoja. Jag inser att jag har flera jobbiga klasser. Är det månne mig det är fel på? Fan alltså, de bara babblar och babblar, och skramlar med instrumenten fast jag säger att de ska låta dem ligga, så kommer det nån stackare och säger att de har ont i huvudet eller får ont i öronen, för att det låter hela tiden. Tillslut tar mitt tålamod äntligen slut. Jag blir arg (en unge kastade en claves på min hand när han skulle återlämna den), de är lugna i, i bästa fall, två minuter.
En annan i en annan klass pajade en maraccas. Jag har sagt tusen gånger att de måste vara försiktiga med alla instrument, och påpekat att även ägg, maraccas, claves och kastanjetter är instrument. På fredag ska jag ha samtal med en klass och deras lärare. I morgon ska jag ringa biträdande och återigen be om att få ha mina utmanande ettor i halvklass, men varje vecka eftersom jag inte har något eget skolschema att följa nu.

I morgon får jag träffa mamma! Hurra!

Ajö då.

2 kommentarer:

idiofon sa...

nä det är inte dig det är fel på. lite skills är jag övertygad om att man får med åren dock. jag märker själv att man kommer på trick hela tiden för att det ska bli bättre.

kämpa på!

jimmy sa...

hej hur ofta har använder du dina gummistövlar jag använder mina varje dag om du vill prata mer så får du gärana höra av dig till mig kram