19 januari 2009

Låt den rätte komma in




Boksamtal hos Fia. Väldigt, väldigt trevligt. En lång kväll. Först pratade vi om annant, sen pratade vi om boken och fikade, sen pratade vi om annat igen, och drack vin. Det är himla trevligt att dricka lite vin så här en söndagskväll. Vi var överrens om att det var okej, så länge man inte sveper en hel flaska vin själv varje kväll. Vi var fem. Jag var hemma kvart i ett, på natten (ja, mamma, ja, syster, jag är försiktig, massa folk åkter tunnelbana vid den tiden av nån konstig aledning). Vi gillade boken allihop som har läst den, men jag börjar tveka till att se filmen. Jag tror jag väntar ett tag, jag vill inte förstöra boken. Den rekommenderas starkt. Alla jag träffat som läst den har gillat den, alla säger att det inte är en bok de egentligen skulle läsa. Den handlar egentligen om helt vanliga människor, men allt är ändå så ovanligt. Läs den.
Nästa bok är "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini, jag har redan börjat.


Jag vill även rekommendera detta vin. Det är rött. Och gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du börjar låta som Marge i Simpsons, har inte hon också bokklubbar med sina väninnor? hehe. Men det låter kul! Hör av mig när ni börjar med syjunta så kommer jag också! ;)