31 december 2008

Året som gick: 2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo, en del:
Jobbade på kollo.
Slog mitt badrekord med 29 maj, i Lilla Värtan. Har tidigare legat på 1:a juni i havet utanför Båstad.
Var på en konsert med Celine Dion.

Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov, nej.

Vilka länder besökte du?
Har hållit mig innanför riket, utom nån sväng till Kolari, Finland.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt tror jag?

Största misstaget?
Äsch, jag gör väl aldrig några misstag? Allvarligt så ser jag inte på saker och ting som misstag, allt för ju nåt gott med sig.

Bästa köpet?
Mitt piano!

Vad spenderade du mest pengar på?
Pianot om man säger en sak. Annars har en hel del gått till kläder i år. Rabattcheckarna från HM är beviset.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alldeles säkert en massa saker.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Sail away, med David Gray
No woman, no cry
I dont feel like dancing (det enda jag vill är att dansa när jag hör den!)

Hur tillbringade du julen?
Hemma i Anttis med familjen

Blev du kär i år?
Inte riktigt, men jag kände nåt som kan liknas vid en förälskelse tror jag.

Favoritprogram på TV?
Jag upptäckte "Vänner" till slut, 24 år gammal.

Största musikaliska upptäckten?
Att jag kan, vill och vågar när det gäller mitt egna musicerande. Och så förundras jag över att jag inte ger upp eller bryter ihop fast jag spelar fel jämt så fort det gäller.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Citerar från min 5-årsdagbok "Barnen har sjungit utanför fönstret. Hård dag, bad på morgonen. Ett barn åkt hem, sex st illamående och febriga. Bra personalmöte på kvällen. Fixat med djuren."
Det var det jag gjorde den dagen.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag har svårt att begränsa mig här, alla människor är ju bra människor i grunden och jag träffar väldigt mycket folk varje år. Men okej: Fia, Kristofer, Fredde, Kiti, Sandra och Natasa. Christofer jag pluggat med (någon att hänga i julgranen!). Jonas.
Det är de bästa bra människorna även om jag inte har kontakt med så många av dem i dagsläget.

Jag är nöjd med 2008. Jag lovar mig själv inför 2009 att ha mer fritid. Det ordnar sig automatiskt genom att jag går ner på 50% med pluggandet. Väntar bara på antagningsbeskeden nu... Skolan börjar ju om en vecka. Jag ska göra en bättre termingsplanering på jobbet och se till att femmorna uppnår målen i musik. Jag ska jobba på gruppkänslan i de klasser som behöver det. Jag ska fylla 25 och jag vill ha ett party för att fira att jag är hälften till 50. Jag ska åka till Island och jag planerar en kort fjällvandring i augusti.
Detta är inte nyårslöften. Jag avger inte sådana.

Nu ska jag utnyttja min pizza som jag har till godo under pizzastoppet. God fortsättning vänner!

3 kommentarer:

Julia sa...

Vist är det kul när man börjar sammanfatta året så ser man allt kul man har gjort? Du har ju hunnit väldigt mycket, och träffat en massa nytt folk! Fast din födelsedag lät inte som nån höjdare, vi får ta igen det när du fyller halvfemti! Kram och gott nytt år!!!

ellen sa...

tänk att du fyller 25 den 23 juni. damn. grattis i förskott. vi ses snart. och duu. den där vampyrboken är.. nej, jag väntar tills vi ses.

Moam sa...

Hej Almapower och Gott nytt år!
Tänkte bara tala om att jag har länkat till din sida från min blogg plus att jag har snott din idé till årssammanfattning. Hoppas att det är OK, säg till annars!