22 januari 2009

Coffehouse by George 3

Coffehouse by George, besök 3. I SOUK-gallerian, torsdag ca. 14.00

Sällskap: Robert
Förtäring: Marinerat laxspett och bulgurblandning, jättegott, mycket stor portion, jag orkade bara halva och det säger ju en del. Kaffe ingick när man ätit. Bra. Jag fikade även en cookie, den var stenhård. Jag skulle bryta av en bit, det blev många och kaksmulorna sprutade över hela mig. Jag blev oerhört besviken. Robert fikade en semla, den var visst ganska torr och han undrade vart mandelmassan var, men jag såg att den var där...
Musik: ...verkar inte vara kedjans hjärtevän, eftersom de inte hade nån här heller. Däremot visade tv-skärmar fina eldar på väggen.
Inredning: Ny och modern. Sköna fåtöljer, speciellt kul är det att sitta så man ser ut på Drottninggatan.
Toalett: Den vet jag inget om. Tror inte att det finns nån. Däremot finns en gratistoalett som man kommer till genom Topman. Bara så ni vet.
Atmosfär: Stockholm.
Personal: Lite seg, men trevlig.
Övrigt: Alla hade barnvagnar eller var gravida, utom vi förstås. Och kanske två till. Sånt ställe är det. Men maten är god. Det är fräsigt att de har sådana där små saker man får med sig till bordet, som börjar pipa och blinka när ens mat är klar och man får gå och hämta den.


Tha food

Inga kommentarer: