26 januari 2009

Efterlyser: sömn

Varför har jag så svårt att somna? Varför blir jag inte trött på kvällen? Jag hatar när det är så här och jag fattar inte varför. Hela förra veckan hade jag svårt att sova, trots att jag varit farten. Inte ens när jag hade både tränat och haft teater så kunde jag somna. Jag borde ju varit totalt utmattad då.
Igår kan jag förstå att det gick segt för jag hade ju inte gjort nåt på hela dan. Men nu också? Klockan har passerat halv tolv. Jag har varit i skolan, tvättat, promenerat och varit på opera. Inte trött. I och för sig tog jag en powernap på eftermiddagen för att motverka att jag skulle somna på operan eftersom jag sovit lite i natt. Börjar snart bli en ond cirkel det här. Vi får väl se i morgon.

Operan var ett nyskrivet verk av Sven-David Sandström, Batseba. Den var helt okej. Det var kul att gå på opera, det var länge sen och jag har längtat efter det i säkert ett halvår. Lyssnarplatser är skitbra, för man ser ändå, litegrann. Och har man tur så finns det lite bättre platser i närheten som förblir tomma, då kan man smyga dit. Och har man ännu mera tur så finns det ledigt på ännu bättre platser som man kan inta i pausen.

I morgon ska jag jobba. Och med alla mina hjärnceller tänka ut en bra schemalösning så jag får ha mina utmanande ettor i halvklass. Det ska gå.

Föressten. På torsdag blir jag kattägare igen. Vi får hämta henne tidigare. Lilla Doris. Så spännande!

Jag ska nu börja arbeta på att sova...

1 kommentar:

idiofon sa...

stress! gör inte så himla mycket så kan du sova! så är jag i alla fall. om det händer mycket på en dag så blir jag "uppe i varv" och tankarna mal och mal och det går inte att sova. inte för mycket intryck ska det va.

hoppas det går över.

det här med musikskapande är en utmaning! bra metoder behövs! vad exakt ska de skapa? om de ska göra en vanlig låt är mitt tips att välja ut några få ackord att välja bland, som passar ihop. och utgå ifrån det. men jag är själv i musikskapande-hur-gör-man-funderingar. så inte vet jag.