20 januari 2009

Vacker = lycklig?

Idag har jag blivit offer för det jävla konsumtions- och se-så-ung-ung-uthetsen som råder i detta samhälle. Två gånger. Den här Elin Kling-reklamen som går på femman där de typ lottar ut handväskor. Kolla. Av ett värde av 17.000 kronor! Sjuttontusen kronor! HUR kan det ens finnas väskor som får kosta det? Och här har jag gått omkring och haft dåligt samvete när jag handlar kläder för 600 kronor i ett köp. Observera att det då oftast är det enda jag köper den månanden, i "onödig" konsumtionsväg. Inte fan är det jag som bidrar till konsumtionshetsen i det här samhället. Det är vidrigt, äckligt, fult. Usch. Fy. Fan.

Sen, idag på jobbet, så hade jag rast i dess rätta bemärkelse. Dvs jag planerade inte, eller ställde inte i ordning i nån musiksal eller så. Jag drack kaffe och bläddrade i ett gammalt nummer av Glamour.
Där fanns några småintervjuer med två tjejer som använt botox och nåt annat jag inte ens minns namnet på. Den ena var 26, hon hade botoxat sig sex gånger sen hon började, när hon var 24. Man har inte ens några rynkor att släta ut när man är 24! Eller, jag har inte det (eller så har jag inte letat så noga). Den andra tjejen vad 28 och hade bla fixat brösten och läpparna, och så botoxat lite. Hon undrade varför man skulle låta sig åldras när det finns metoder för att slippa.
Herreguuuuuud! Var har det gått fel?
Jag blir så arg, och jag blir lessen för att det finns såna människor. Jag vet att jag kommer att få en fet ekonomirynka mellan ögonbrynen, den har jag hittat. Men den syns inte så mycket. Jag tänker låta den komma med stolthet. Med ålder kommer visdom, i de flesta fall. Inte för botoxtjejerna kanske. Det är så sjukt. Hur ska vi stoppa den här hetsen? Fan.

Inga kommentarer: