22 februari 2009

Toppar och dalar

"Jag har aldrig saknat en hoppfull framtidstro, ändå har jag vaknat och känt min ångest gro." (Ted Gärdestad)

Så var det i morse och det var inte kul. Det var fan jävligt trist. Mina tankar blev negativa och jag kände att det här kan bli en tråkig dag. Och det är ju inte kul.
Jag slöade och var vissen en stund. Sen orkade jag inte med mig själv så jag började städa. Skurade till och med. Sen gick jag ut i den vackra, vackra vintern och lekte med hundarna och promenerade en timme.
Och ute alltså, vinter. Jag är en vinterperson ända ut i fingertopparna. Det var lungt, fint och vackert och jag blev harmonisk. Det har snöat hela natten och hela dagen, säkert 10 centimeter. Jag vill åka pulka. Jag har ingen, men jag har en idé om hur jag kan göra ett åkdon... Vi får se hur länge snön behagar stanna. Det är så vackert! Jag tror jag tjatar ihjäl mig för det är så fint!

"...men mitt skratt är nog min bästa ägodel." (Behöver jag säga att det är Ted igen?)

Nu överväger jag att tillaga en älgstek. Det är lite pyssel med det hela, men det kommer ju att bli gott. Och egentligen sköter den ju sig själv ganska bra.

Inga kommentarer: