2 februari 2009

En vikaries meningslösa tid (och lite annat)

Idag har jag vikarierat på fritids. Det är ganska tråkigt. Först gick jag omkring en timme och försökte se viktig och upptagen ut, det gick så där. Sen kikade jag in i legorummet men fann konstigt nog ingen inspiration till att bygga något, så tillslut hamnade jag i hobbyrummet där jag började på en pärlplatta föreställande en rosa kamel på grönt gräs. Satt där och småpratade med killarna, det var trevligt. Sen blev jag less på det och tänkte att jag kanske skulle försöka göra nån nytta. Men det fanns ingen nytta att göra, trots att vi var kort om personal. Ungarna var ganska snälla. Sen stod jag i hallen och såg trevlig ut när mammor och pappor kom och hämtade sina barn.
Men lite rikare blev jag på det hela.

Så har jag varit på ett pass Bodybalance, det är verkligen balans för både kropp och själv. Lite långtråkigt i bland, och jag får alltid ont i knäna. Man balanserar och sträcker och tränar. Och det bästa av allt, det är avslappningen på slutet. Fan vad skönt det är. Jag skulle vilja göra det varje dag. Fast det är lite jobbigt när hon säger "...och så låter ni tankarna bara fara iväg..." eller nåt liknande. Precis innan hon säger det så ligger man där i nåt slags meditativt tillstånd och tänker på ingenting, så vad händer när hon säger att man inte ska tänka på nånting, jo men man börjar tänka! Så måste man fokusera på att inte tänka. Så jävla onödigt.
Jag känner mig alltid lite längre när jag kommer därifrån, som att jag rätats ut några centimeter, till min rätta kroppslängd. Undra om det kan vara så?

I morgon ska jag ta tag i mina studier på riktigt. Ajö.

Inga kommentarer: