15 februari 2009

Rulle och Rulla nätar in balkongen


1989, i garaget
Pappa: Rulla?
Jag: Ja vad är det Rulle?
Pappa: Kan du ge mig skiftnyckeln?
Jag, fem år gammal, ger pappa skiftnyckeln.

2009, i lägenheten
Jag: Men jag skulle verkligen vilja att man kunde göra på nåt sätt så man kan damma mattorna från balkongen.
Pappa: ...näää, det blir nog svårt... Du får väl gå ut och damma dem.
Vi kapar hönsnätet. Jag mäter, pappa klipper.
Pappa: Hur ska du göra nu när du ska damma mattorna?
Jag: Jag får väl gå ut...

Det var han som lärde mig verktygens namn och ändå blir han förvånad för att jag har verktyg hemma? Klart jag har verktyg, hur skulle jag annars klara mig?

Sen drack vi kaffe och tittade när Vanilla och Doris lekte med varann.

Hur det än är, så är det min pappa.

1 kommentar:

Anonym sa...

hMM. Ja, hoja! Vadå, har du verktyg? har inte du typ bara den lilla hudfärgade hammaren?