10 februari 2009

Marika, 18 år

Jag började läsa mina inlägg från min lunarblogg. Det är roligt. Det handlar om samma saker hela tiden, det här är typ från 2002/03:

- att jag vill skolka från idrotten/att jag gör det
- att kärlek är fint och att jag längtar efter det, men att det inte är mitt fel att det inte händer nåt på den fronten.
- att jag vill bajsa
- att snö är fint och vacker och fantastiskt och underbart
- med blandade känslor är jag en bandgeek
- mina katter
- mina underbara, fantastiska vänner som låter en/får en att vara sig själv
- att jag hatar matte och engelska och alla lektioner med ful(l)Stefan (och idrotten förstås)
- att jag hatar Alla hjärtans-kuk-dag
- att jag har extrema humörsvängningar
- att mitt liv är underbart
- att jag inte orkar vara duktig jämt (känner vi igen det?!)

...ungefär så. Jag gillar verkligen mig själv som 18-åring. Jag hade velat träffa mig nu. Jag gillar mig själv som jag är nu också, såklart, det är ungefär samma, förhoppningsvis har en viss mognad tillkommit. Mina humörsvängningar är inte riktigt lika extrema, jag pratar inte lika mycket om bajs, jag hatar inte saker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dina humörsvängningar kommer jag ihåg. Det var intressant.

Julia sa...

Vad roligt hahaha!! Jag tyckte också mycket om dig som 18-åring!! Och nu förståss. Mycket har hänt sen den tiden som jag inte trodde skulle hända mig, mitt nuvarande arbete t ex. Och att jag har prenumererat på hemmets journal (att jag skulle bli så offentlig med mitt tönteri trodde jag inte). Jag talar nog inte heller så ofta om bajs längre. Underskattat samtalsämne egentligen... Gud vad roligt vi hade!!!! Jag minns din fis som du kommenterade först när vi var i matsalen.