26 februari 2009

Tid till tanke

Jag hinner tänka så mycket och skriva så lite.
Sen jag lämnade hemma igår för att åka hem så har jag hunnit tänka på följande saker:

Jag gillar att flyga. Det jag gör när jag flyger är som följer: sover en stund, fikar lite, läser lite. Och jag gillar ju att sova, fika och läsa så det borde ju innebära att jag gillar att flyga. Jag har flugit så mycket i mitt liv så det är liksom inget konstigt, dock får jag mer och mer problem med start och landning ju äldre jag blir. Men i går gick det bra.

Sen flög jag igen, mellan Luleå och Pajala. Mitt miljösamvete mådde mycket dåligt. Särskilt som jag var den enda passageraren. Men, "planet skulle gått i alla fall" och hur dåligt argument det än är så är det faktsikt sant. Det skulle det. Och att jag var med påverkar nog inte ett eventuellt beslut om avstängning. Nu fick Barents Airlink in hela 200 kronor.
Det finns väldigt mycket skog. När man tittar ut genom fönstret den rutten så ser man hur mycket skog det finns. Sen närmar man sig hemma, och plötsligt breder Vasikkavuoma (europas största slåttermyr, alltså en myr där man slår höet, direktöversatt blir det Kalvmyren) ut sig under oss vid kanten av byn Erkheikki. Och jag tänker, att i Erkheikki vill jag bo.

Och jag gillar vinter och snö, om det är nån som har undgått det.

Nu, längtar jag efter en bra bastu i morgon.

Inga kommentarer: