16 februari 2009

Möbelcafé

Möbelcafé på Upplandsgatan, Vasastan. Måndag, klockan 17.00.

Sällskap: Robert
Förtäring: Jag slog på stort fast jag inte borde pga vissa ekonomiska faktorer, men det blev varm choklad och blåbärspaj med vanlijsås som smakade citron, 64 kr (de tar inte kort under 50 kr). Jag grundade med lite laktosenzymer för allas trevnad. Det var gott gotti gott gott gott.
Musik: Östeuropeisk och asiatisk, tyckte jag. Men ganska trevlig.
Inredning: Jo alltså, det här är ju grejen, det är soffor och bord och det är typ vanliga snygga köksmöbler och det är fåtöljer och småbord, och allt går att köpa. Det står pris och leveranstid på grejerna. Lite kul tycker jag. Det kändes ungefär som att sitta i ett vardagsrum hemma hos nån och det är ju aldrig fel.
Toalett: In till damtoaletten var det en sån där skjutdörr, det tyckte jag var kul. Toan var ren och fräsch, men, pappershanddukarna var slut (här med!). Obsevera också att om du går dit med din bebis och måste byta blöja på ungen så måste du ta med blöjan därifrån. Trevligt.
Atmosfär: Hemma hos...
Personal: Trevlig, men lite långsam. Inte för att vi hade bråttom.
Övrigt: Det var inte alls mycket folk där, och sånt har jag ju en tendens att uppskatta. Trevligt ställe. I like. Jag går gärna dit igen. Ring mig.


Okej, det är lite hotellobby över det hela...

Inga kommentarer: