8 februari 2009

Spy på basgruppsdagar

Jävla basgruppsdagar alltså. Ingen fattar varför vi har dem, och även om man fattar det så är innehållet ändå inte så himla bra för de flesta. Och om innehållet är bra så är informationen dålig och ledarna tråkiga (ända sen fantastiska Lisa slutade).
Jag gick in på mina sidor för att kolla in mina betyg (fick nog storhetsvansinne pga senaste betyget), och där står ett F för varje Fullgjord termin med basgruppsdagar. Jag har tre fina sådana, för tre terminer. Nu har de blivit frivilliga, jag har tänkt fortsätta. Men jag missade två tillfällen förra terminen (för jag jobbade) så nu måste jag komplettera, och det orkar jag verkligen inte! För tänk om man måste stå där framför alla och prata?! Nej tack. Inte i detta sammanhang. Iallfall, det stör mig att förra terminen inte är Fullgjord. Det blir ju fult i mitt fina betygsdokument. Det stör mig.
Är det någon som vet hur det står till på andra lärarutbildningar i landet?
Är det bara Stockholm som har detta? Varför?

Jag tror jag är i en identitetssvacka. Jag vet inte om jag är student eller lärare. Det är som att jag gör båda sakerna för lite för att jag ska få kalla mig nåt av det. Jag får inte köpa SL´s studentkort för jag pluggar bara 50%. Jag får inte vara med på studiebesök och arbete med ett visst förhållningssätt på jobbet, för jag är bara vikarie (och sen är det andra som gnäller på att de måste, satan, låt mig då!).

Usch... så negativ jag är. Jag fattar inte vart jag tagit vägen. Jag saknar mig lite... Det kanske är vädret... Jag skyller på vädret och ber en bön om att våren ska komma snart. Förutom november så är februari min ofavoritmånad.

I morgon:
- Poweryoga
- Tvätt
- Lunch med F hemma
- Plugg
- Plugg
- Plugg

God natt.

Inga kommentarer: