9 februari 2009

Brödernas Café

Brödernas Café, i hjärtat av Västermalmsgallerian, tidig söndag eftermiddag.

Sällskap: Ej tidigare nämnd i denna blogg: Linus.
Förtäring: Erbjudande, kaffe och muffin för 35 kr.
Musik: Efter en ganska lång stund på plats hörde jag plötsligt ett konstigt ljud som jag inte kunde lokalisera, det visade sig att det var en jingel till något på radion. Då först upptäcktes den musikaliska underhållningen.
Inredning: Bord. Stolar. Typ så.
Toalett: Cafét har ingen egen, man får gå på gallerians toalett, det kostar 5 kr, men den var helt ok. Absolut godkänd för att vara en offentlig toalett.
Atmosfär: Vad kan man begära egentligen? Det ligger verkligen mitt i gallerian. Mellan rulltrappor och ICA Supermarket. Det är lite köp ditt kaffe, drick upp, hej då.
Personal: Trevligare har jag väl mött...
Övrigt: Påtår på kaffet kostar fem kronor, och det ger ju aldrig pluspoäng. Å andra sidan så blev det ju billigt, två koppar kaffe och en stor muffin för 40 kronor, man ska inte klaga. Det ligger brevid ICA, stressade föräldrar och griniga barn, behöver jag säga nåt mer? Jag har varit där själv en gång tidigare, då käkade jag en macka innan jag skulle gå och lämna blod. Det är mer ett sånt ställe. Inget hängställe, men det kan ju inte alla vara.

Utsikten:

...de säljer i alla fall rättvisemärkt kaffe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha...och du vill inte nämna sånna saker som att du umgårs med Linus?!?!
//A