9 februari 2009

Saknas: rutiner

Jag insåg en sak. Fan vad jag älskar att inse saker, om mig själv, särskilt. Jag har ju känt mig lite konstig på sistone. Inte riktigt känt igen mig, så där. Det är två viktiga komponenter som saknats i mitt liv på senaste. Det ena är sol. Det andra är rutiner. Det sistnämnda är nog största orsaken till konstigheten. Sol klarar jag mig ju utan hela vinterhalvåret hemma. Men rutiner alltså. Rutiner, rutiner, rutiner.
Stiga upp, äta frukost, gå hemifrån, göra nytta, komma hem, ha fritid, sova. Stiga upp, äta frukost, göra nytta...osv.
Jag har ätit dåligt och konstigt, liksom inte brytt mig. Har jag inte varit hungrig har jag inte ätit. Jag har ätit våfflor till middag. Jag har inte gått och tränat fast jag haft tid och egentligen lite lust.
Nää, nu är det slut på det rutinlösa livet!

Så här blir veckan:
Tisdag: Jobb/plugg/träning
Onsdag: Jobb/plugg/teater
Torsdag: Plugg hela dagen (nån som vill sällskapa på ett bibliotek?)/träning
Fredag: Jobb/(träning)/Pinkparty

Det kommer att bli fantastiskt! Sen kan man ju alltid frångå nåt nånstans om det dyker upp nåt, men nu har jag en grund. Skönt. Bra.

Idag har jag pluggat mellan halv fyra och sju. Det känns utomordentligt bra. I morgon blir det mera.

Solen har strålat från klarblå himmel hela dagen, termometern visat nån minusgrad och snön som regnade bort igår kom tillbaka inatt. Bättre vårvinterväder finns inte! Så härligt!
Nu är det dags att äta middag, trots den sena timmen. Det är iallafall riktig mat. Spenat- och svamppaj.

1 kommentar:

Julia sa...

Rutiner är rätt bra. jag är ganska rutinlös, jobbar ju så underliga tider och hinner alltid vända på dygnet när jag är ledig (sover halva förmiddan när jag är ledig och stiger upp kvart i fem på morgonen när jag jobbar), tränar som ett syk när jag är ledig och inget alls när jag jobbar mycket. Äter nästan ingenting vissa dagar (när jag är ledig), men fikar som ett stackars biafrabarn som äter bulla för första gången på flera år när jag är på jobbet (gratis är gott). Jag borde också bli mer noga med runtinerna...