24 februari 2009

Stök ger ingen ro

Egentligen borde jag plugga. Men det är inte nån mening att gå iväg nånstans för jag har så lite tid. Det är ändå nog med tid för att jag faktiskt ska hinna göra nåt. Så jag tänkte att jag ska plugga hemma. Jag tänkte verkligen det på riktigt. Men, problemet är att mitt skrivbord är så jävla stökigt så jag kan inte få ro där, innan jag städar. Och börjar jag städa så vet man aldrig i vilket sorteringflow man hamnar. Det är inte ett organiserat stök heller. Det är oorganiserat. Det här finns på mitt skrivbord:
- Dator
- Böcker i en hög som väntar på att bli sålda (ja, annons är ute).
- Anteckningar från skönlitteraturmomentet från förra terminen som ska in i en pärm.
- Räkningar som ska betalas snart.
- DVD-filmer som jag tänkt kolla igenom inför genreresan.
- Böcker, mapp och annat som är aktuellt för pågående skolarbete.
- En cd-skiva
- Liten idomintub
- Kattleksak
- Min kraftfyllda kalkylator
- Batteriladdare
- Uttjänta batterier här och var (ca 5 st)
- Kameran och sladden till den
- Min handsfree
- Handkräm
- En kartong som jag fick en julklapp i, som jag ska spara tills jag flyttar.
- En hög med papper
- En klädrulle
- 2 * 2 Ahlgernsbilar drinkpinnar, inplastade.
- Putsduk till glasögonen
- Lampa
- Förvaringsgrej från IKEA (i den är det minsann ordning!)

Jag borde alltså städa för att få studiero. Men om en timme ska jag gå ut med hundarna. Vid köksbordet kan jag inte sitta för Alex stökar omkring i rummet och dessutom är det också fullt med massa skit (läs: papper) så det måste också rensas först.
Och jag kan verkligen inte bara samla ihop det i en hög och ta i itu med det sen. Då kanske nåt viktigt försvinner?

Äsch. Jag tror jag äter nu. Går ut. Kommer hem, sätter mig vid köksbordet, läser en timme. Så får det bil. Men jag är egentligen mest sugen på att packa min väska. Åker ju norrut i morgon.

...jag är faktsikt inte en slarvig person. Egentligen (så jävla bra ord!).

Inga kommentarer: