6 februari 2009

Jag är så jävla bra!

Fick ett himla trevlig sms idag, från J:
"Ett B fick vi för vårat, citat: ´självständiga arbete´. Bra jobbat Marika!"

Oho, oho! Oh yeah! Oh yeah! Faaan vad bra jag är! (Jag följer ett råd jag fick att ge mig själv cred när jag är duktig och strunta i att vara arg och besviken när jag inte är det). Kolla, kolla, inte för att jag på något sätt vill skryta, men jag är allvarligt talat imponerad av min plugginsats förra terminen. Resultaten blev följande: moment 1, om läs-och skrivinlärning, betyg A. Moment 2, om skönlitteratur i skolan, betyg C. Moment 3, om läs-och skrivsvårigheter, betyg C. Moment 4, projektarbete, betyg B. Låt mig då tillägga att jag även har jobbat. Gud, det är verkligen så att jag gör mer och bättre saker ju mer jag har att göra. Men alltså, så sitter jag och säger att jag inte vill plugga långsammare för att jag inte hinner göra mitt bästa... Shit, vad störd jag är. Det jag ändå gör räcker ju definitivt tillräckligt. Jag har ju som sagt aldrig varit nån toppbetygselev.
Borde kanske hoppa på en kurs till egentligen. Matematik för yngre åldrar II, till exempel. Egentligen. Nä, det ska jag inte. Jag ska njuta av livet.

Hur nu det ska gå till. I kväll till exempel njuter jag inte av min ledighet.
Vad ska jag göra? Jag kommer ju att sitta här framför datorn tills Alex kommer hem, om tre timmar, sen kanske vi ser en film. Och bara för att det är fredag så kommer jag ju att somna klockan tio...

Just ja, jag har ju längtat efter att spela piano, har ju lånat nya pianoböcker från biblioteket. Dags att checka in dem kanske...

Och ja. Man får tycka att man är bra. Det får man... Jag tycker verkligen det. Och det gäller inte bara mig själv. =)

Inga kommentarer: