30 september 2011

En dålig vän...

Jag är så jävla dålig på att höra av mig till mina vänner. Helt jävla skitkass. Jag skäms för det. Det är ju egentligen lätt att åtgärda: att höra av mig. Varför gör jag inte det?

Jo, för när jag sitter i bilen på väg hem, så vill jag sitta där och lämna jobbet bakom mig, sura över att jag har ont i hela huvet och fokusera matlagning och hundar som väntar när jag kommer hem. Sen kommer jag hem och gör allt det där. Sen vill jag bara sitta i soffan och sticka och meditera om jag har tid. Sen är det dags att sova.

Och, jag har hellre kvalitet än kvantitet. När jag ringer vill jag veta att jag hinner prata en halvtimme utan att känna att jag inte har tid. En halvtimme bara för just Dig.

Kan ni förstå mig? Förstå i alla fall att jag tänker på er. I perioder väldigt mycket. Som nu till exempel. Men nu ska jag kolla om det brinner i bastun, äta och sen kommer nog mamma och Gunnar när som helst.

Men jag tänker på er...

Inga kommentarer: