8 september 2011

Dag 4

Idag har vi delat kött i slaktbodan hela dagen. Jag har karvat och skurit om vartannat. Mest i älgköttet men även i mitt eget finger. Det är nu det är värt besväret. När frysen fylls med kött så betalar sig skavsår, svett, frys och björnskräck.

 Förklaringar till märkningarna:
Ful = stekbit som måste stekas i ugn för att bli fin och bra. Eller skäras till fint grytkött.
Fin = stekbit som kan användas till vad man vill, tex. stekas i ugn, skäras i skivor och steka eller grilla.
Tjusig = en tjusig, extra fin stekbit med fettet på rätt ställe som kan användas till vad man vill, kanske vid speciella tillfällen. 

Jag har även vägt bitarna och skrivit, så vet man hur mycket det är när man står där med huvet i frysen och funderar på hur mycket kött som behövs. Hans skulle nog garva ihjäl sig om han såg det.

Sen kom Andreas och hälsade på. Han är tillbaka för ett tag och det är så kul, så kul! Vi hade tacoorgie och det var underbart. Som ni ser så lchf-fuskade jag, för jag tog bröd. Det var inte riktigt en tacoorgie för jag blev inte så mätt att det enda som hjälper är att lägga sig raklång på golvet. Men gott var det!

Inga kommentarer: