29 september 2011

Fisk + tomat = big no no

Vem fan kom på att man skulle blanda fisk med tomat?
Jag har ätit två sådana rätter i mitt liv.

1) På kollot. Ungarna måste ju äta fisk nån dag. Vi tar vanlig vit fisk, det är ju billigt. Men lite trist, vi slänger på en burk krossade tomater och sen in i ugnen. Inte en bra idé. Jag kan tusen godare såser att göra till vit fisk.
2) Alldeles nyss. Vi kände för att laga fisksoppa någon dag och letade reda på ett recept på lchf-recept. I dag har jag tillagat den. Vi valde lax. I receptet stod bara fisk. Det stod också 500 g passerade tomater. Det ringde en lite klocka, svagt någonstans, men eftersom man även skulle ha i ingefära så tänkte jag att det kanske blir en härlig kombination. Tomatens sötma och ingefärans syrlighet (?). Men nej. Det var inte gott det heller.

Stackars Anders som snart kommer hem och måste äta det här. Jag kommer inte att vilja ha det till lunchlåda i morgon.

Bläbläblä.

I morse bevittnade jag följande:
Doris kom spatserandes med en mus i munnen längs infarten. Släppte den på marken och fortsatte sin promenad. Då, hoppar (ja, hoppar) det fram en skata och snor musen! Plockar upp musen i näbben och flyger iväg.
Inte visste jag att skator åt kött?

Inga kommentarer: