6 september 2011

Dag 1

Igår hann jag inte blogga. Jag hann inte ens kolla min mail. Jag var inte på Internet på hela långa dagen. Nu ska jag berätta vad jag gjorde i stället.

Klockan fem ringde klockan och då klev jag upp utan snooze. Åt ägg och extra mycket bacon, blev mätt. Och så vidare och så vidare.
Sedan vandrade jag på en myr i många timmar för att hitta mitt pass. Det visade sig att det var en lång omväg. Jag trampade i ett myrhål och sögs fast med foten, fick in vatten i skon. Blev alltså väldigt blöt. Blöta skor och blöta strumpor + lång promenad = skavsår. Hittade till mitt pass. Hade inte så mycket tid att tänka på björn. Satt och frös i ungefär 1,5 timme innan det var dags att gå tillbaka till bilarna för att storebror skjutit älg. Tre stycken, råkade det bli. Gick tillbaka till bilen, tog en kortare väg.

Kvällen tillbringades i slakthuset där även jag, med mina bara händer, hjälpte till att flå älgen och putsa köttet.

Jo, just det. Det regnade hela dagen. Vet ni hur blöt man är efter en hel dag i regn? Jag var blöt både från insidan (svettig efter myrpromenaden) och från utsidan (regnet). Mamma bjöd på köttfärssoppa och bastu. Det var gudomligt.

Inga kommentarer: