14 september 2011

Tre tokiga hjärtan

Chicko, Rex och Stella är idag, inatt och i morgon hos våra bästa hundvakter eftersom vi båda har långa, långa dagar. I kväll när jag kom hem var det väldigt tomt. Det tog mig flera sekunder att fatta att hundarna inte var hemma när jag klev in i hallen (nu sitter attentionwhore Doris och sliter i min tröja och slickar på mina händer, jävligt lätt att skriva då). När jag sen gick upp till övervåningen så väntade jag liksom att Stella skulle komma efter, för det gör hon alltid. Utan undantag. Men nej, ingen hund. Det är så konstigt. Hur har folk det som inte har djur? Herregud vad tomt. Tur att vi har fyra.


Den här bilden personifierar våra hundar ganska väl. Rex håller precis på att lägga sig till rätta, Stella ser allmänt snygg ut utan att hon vet om det, och Chicko, ja stackars Chicko. Hon gör inget väsen av sig, hon bara ligger där och försöker att vara så liten som möjligt, utan att säga nåt medan de två andra bufflar på och tar den plats de tycker att de behöver. Bara för att förtydliga så skulle jag inte ge mig ut på någon längre biltur med hundarna på det här viset. Vi brukar nöja oss med att ha två där bak. Men vi skulle bara till andra änden av byn. Att se hundarna i backspegeln var också en syn värd sitt pris.

Ja, våra fina, tokiga, knäppa, alldeles underbara hjärtan. Nu ska jag ta det fjärde hjärtat med mig upp och tvinga henne att sova med oss i sängen. Hon brukar föredra garderoben.

Inga kommentarer: