24 maj 2009

Självbo på riktigt

Alex och Vanilla for precis. Lägenheten har blivit tommare och känts kalare dag för dag här ganska länge, gardiner och tavlor har åkt ner i lådor, möbler har fått lämna lägenheten och det har väl inte varit nåt märkvärdigt för det. Men nu är det alltså tomt på riktigt. Chicko la sig på lilla hallmattan med nosen mot dörren. Jag satte igång radion, ringde F, loggade in på msn, uppdaterade min facebookstatus.

Det är verkligen slutet på nåt och början på nåt annat. Vi har bott här i nästan två år. Vi har skrattat och skojat, gråtit, gnällt, suckat, irriterats, uppfostrat djur, storhandlat, lagat mat, varit på Ikea, kompromissat i nästan två år.

Det är lite ensamt nu.

Jag har inte bott ensam i en bostad på fem år. Ensamheten blir nog också väldigt påtaglig eftersom jag är kvar i lägenheten, det kommer nog att bli svinkul och bara hur skönt som helst att vara själv när jag flyttat in i nya lägenheten. På fredag alltså. Här är det ju inte heller särskilt mysigt och hemtrevligt just nu. Faktum är att det är ganska fult här. Som när vi flyttade in. Det är en väldigt ful lägenhet egentligen.

Jaja. Trevlig kväll då.

Inga kommentarer: