27 maj 2009

Jävla borden och satans måsten*

Klockan är kvart i tolv på natta. Jag är inte ett dugg intresserad av att gå och sova. Jag borde vara det för jag ska upp klockan sex i morgon.
Jag är less på borden och måsten, och jag längtar efter mer ledighet. Det vackra sommarvädret får mig att längta till kollot, vilket rimmar illa med att längta efter ledighet. Låt mig omformulera mig: Jag längtar efter miljöombyte. Nytt jobb, ny lägenhet.

Att få pyssla lite extra med djuren på sin lilla ledighet. Att få sitta och steka på stranden och få betalt för det. Att prata om konstiga föräldrar och roliga barn. Att utveckla ett skämt till den grad att grunden inte länge går att känna igen. Att stupa i säng sent, och dö av trötthet på morgonen. Att vara övertrött. Personalmöten där skrattanfall med magont till följd är vanligt förekommande. Kaffe, kaffe, kaffe. Att ha personalhemligheter. Spökstigar där även personalen skräms ihjäl. Att följa med och bada fast man är ledig, för att det är roligt.

Det är bara två veckor kvar.


2008: Helmer och Helmut
2009: Bitr. föreståndare: Marika, föreståndare: Sofia


*"Perkele är ingen svordom, det är ett kraftuttryck", så även jävla och satan i denna text. Säger vi.

3 kommentarer:

Dejv sa...

Nääää.. såå rolig är jag väll ändå inte!!

De låter som ett härligt kollo du ska på.. för min del kan vi lika gärna hoppa över sommaren och gå direkt på hösten så jag för börja på hampnäs!!!

Julia sa...

för att citera min egen mor; vad roligt ni har!!

Unknown sa...

Haha!
Ni är ju för roliga!! ;-)

/L