18 maj 2009

En heldag hemma

Idag är jag fett ledig. Det är fett skönt. Jag stängde av telefonen igår kväll, så att jag inte skulle bli inringd på vik. Det var tur att jag gjorde det för i morse (ca 9.30) hade jag fått ett mobilsvar där de från en skola undrade om jag kunde komma å vikariera. Egentligen gillar jag att vara där. Det är ganska trevligt. Men, idag behövde jag vara hemma. Jag har fan inte varit hemma på tusen år känns det som.
Det är lungt och skönt och jag har uträttat mycket bra. Skruvat ner hyllor tillexempel. Rensat avloppet i handfatet med propplösare. Lagat och ätit god mat. Druckit kaffe. Packat en kartong. Dammsugit lite och diskat. Vi har haft bodelning av gemensamma köksgrejer. Jag har rensat papper. Tagit ner gardinerna i mitt rum.
Planerat morgondagens lektioner.

Ännu återstår att färga Alex hår och gå ut med hundarna. Om jag vill ska jag spela piano och sticka. Kanske föra ut skräp.

Home sweet home.

Inga kommentarer: