3 maj 2009

Den blomstertid...

Det är snart skolavslutningar. Vi får väl se hur många jag blir inblandade i och hur mycket. Jag tänkte iallafall att jag skulle kanske spela igenom "Den blomstertid..." och se hur det går. Så det gjorde jag. Alldels nyss.
Det gick jättebra! Det blev himla fint. Med melodi och nåt trevligt litet ostrukturerat baskomp. Jag lejde över det till en annan lärare på en av skolorna, men på den andra får jag lov att spela själv. Nu ser jag nog fram emot det.
Fast jag kommer att vara ap-nervös när jag sitter där.

Jag har några skolavslutningsfunderingar. Den ena är att sjunga "Du gamla du fria", först som vanligt, vanlig melodi till pianokomp, sen, när alla tror att sången är slut, så sätter jag igång ett beat som jag har på en skiva, och så börjar alla ungarna att rappa texten! Alternativt att de kör ett eget beat med Hit-Snap-Clap-klappen... Det vore coolt tycker jag. Då får man med all garanti med de äldre barnen utan gnäll.

Och så funderar jag på en talkör. Antingen nån som finns redan. Eller så gör jag, eller klassen, en egen...
Jag måste börja bestämma mig snart. Det är inte så länge kvar.

Synpunkter tages tacksamt emot.

Inga kommentarer: