14 maj 2009

Bildbjudning

Jag fick en kommentar på mitt förra inlägg. Anonym är besviken för att jag inte lagt ut några bilder. Eftersom jag skrev om min bra musiksal på min numera sämsta skola, så antar jag att det är sådana bilder vederbörande menar. Jag kan bjuda på några för den som är intresserad. De här fotade jag för länge sen, de har inte så mycket alls att göra med de grejer som finns i musiksalen.



Och så här kan det se ut när vi har spelat en låt med femmorna tillexempel. Ovanför tavlan skymtar några av trivsereglerna.



Grepptabeller för gitarr och piano/keyboad, på ackord vi använt i låtar. Det kommer upp fler allteftersom. Jag lär barnen att tyda dem så de faktiskt kan fortsätta spela i framtiden.

Hoja vad ointressant!

Musiksalen är ganska ful. Det har varit matterum så alla linjaler av olika slag är kvar och tar upp plats på tavlan. Gitarrerna står på golvet för de har inte kommit upp på väggen än. Om det är mitt eller vaktis fel vet jag inte. Det är jävligt fula gardiner. Men, det är en musiksal. En väl utrustad musiksal. Det ska man vara tacksam för, det finns skolor som inte har nån alls, ju. Och DET ställer höga krav på kreativitetet. Krav som jag fan inte orkar ha nu... Jävla skit.

Min egen skola är klar idag. Halleluja! Nästa vecka har jag alla kvällar lediga. Halleluja. Det är soligt och det är vårigt. Halleluja. I morgon får jag träffa min syster. Halleluja, halleluja, halleluja! Ursäkta min frikyrklighet. Nu ska jag gå och duscha, för det var länge sen.

Ajö, alla sommarns blommor.

1 kommentar:

idiofon sa...

skitbra (tänkte skriva "mycket positivt" men jag orkade inte att det står varför trivselreglerna finns!

och stort avund för darbukkan som jag skymtar. och de snygga skolplancherna.