26 maj 2009

Djuren och naturen


Vi är ute och promenerar, min hund och jag. Där står fåren i hagen och bräker. Får är roliga. Jag vill ha får. Vi hör en häst frusta, och jag vill hoppa upp på hästryggen och bege mig ut på en barbacka tur i sommarnaturen.
Djur är fina. Jag älskar djur. Jag vill ha massor av djur.
Vad jag egentligen vill ha, det är en bonde och en bondgård.
En bondmora vill jag vara, med jägarexamen. Som gör kaffeost och maler kött.

Som den citychick jag nu är, ska jag träffa en gammal kursare för en öl, mitt på en tisdag så här. (Ja, här i Stockholm kan man ta en öl).

7 kommentarer:

ajy sa...

Du är en köttmora!

Dejv sa...

Du kan ju alltid söka till bonde söker fru?!?

Julia sa...

Jag vill också bli bondmora.Glöm inte erkheikki och vår plan B!

Johanna sa...

Ja! Sök till bonde söker fru!

Anonym sa...

JAAA! SÖK TILL DET!
ajy

Anonym sa...

Marika! Snälla sök till bonde söker.. det är en urbra idé...

Almapower sa...

Men herre min jesus. Vilken kommentarsanstormning det blev. För detta?!