17 maj 2009

Miljöskadad

I går när jag åkte tunnelbana hittade jag en tidning. I den fanns en massa bostadsannonser. De började jag titta på. Plötsligt insåg jag att jag tyckte att en minitvåa på Gärdet för enmiljonfyrahundranittiofemtusen var rätt billigt och fantiserade om att köpa lägenhet om jag blir kvar i stan. Sen tänkte jag, att istället för det så kan jag köpa ett hus med tre sovrum och stor tomt för 150000 i en håla i Norra Sverige. Då fick jag framtidsångest.

Det är ett år kvar. Först ska jag flytta till min lilla, lilla, etta, om 12 dagar. Sen ska jag bo där, plugga massor och bli lärare.

Norge vann igår, och det tycker jag är bra. Det var en bra låt.

Hej då.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hihii! Håller med dig. Satt själv och bläddrade i dn och hittade en etta på strax under 30kvadrat på Reimersholme med utgångspris
1 150 000:- och tänkte "men gu va billigt". Den skulle säkert gått för mer, men några hundratusen på det där är val inte så farligt. Skadad? Ja. Man hade kunnat köpa ett helt kvartet i tärendö för dom pengarna...

Anonym sa...

Flytta till tärendö då! SURGURKA!