11 december 2008

Lucianerver

Okej. Nu så. Jag har varit coollugn inför stundande lucia hela veckan. Men nu börjar det kännas. Igår insåg jag att jag glömt att öva kompet på "Julen är här". Gissa vad jag gjort intensivt? Nu kan jag det. Sen kom jag på att jag ju inte kan ha med piano när vi går och lussar på serviceboendet så jag måste kompa på gitarr. Har jag övat låtarna på gitarr? Typ en gång.
Sen då.

Luciakrona + kanalljus + huvudduk - klart
Kan barnen sångerna? Ja
Kan jag sångerna? Ja
Vet barnen hur de ska stå och gå? Ja
Har jag någon som hjälper mig och barnen omklädningsbestyren? Ja
Vet barnen när vi ska samlar? Hoppas de flesta har fattat det
Har jag förberett en uppsjungning? Nej.
Finns pinao och cd-spelare på plats? Antagligen. Är där tidigt i morgon för att kontrollera. Men världens bästa vaktis brukar ha koll.
Kommer det att finnas hinkar med vatten, i fall att? Ja, även här hjälper världens bästa vaktis till.

Har jag glömt nåt?

Idag har jag kommit på massa saker som vi hade kunnat göra mycket bättre. Men det får jag väl ta nästa gång jag får anordna luciatåg. Det kommer nog fler tåg. Gud så vitsigt.

Nu. Gitarr. Hej då.

2 kommentarer:

idiofon sa...

du verkar ha läget under kontroll. det kommer gå skitbra. jag har inte kommit på nåt som du har glömt.

ellen sa...

marika. du är gryym!