7 december 2008

Kreativitetspoäng

Den här helgen har jag spelat ganska mycket piano. Jag håller fortfarande fast vid att det är det bästa jag har köpt i hela mitt liv. Definitivt välanvänt. I helgen har jag huvudsakligen övat på att läsa noter. Jag är bra på det när det handlar om att läsa en notrad, men när det kommer till att läsa flera på en gång eller hela ackord så blir det svårare. Men jag inser verkligen hur fort man lär sig när man väl börjar öva. Jag har roat mig med "Julens önskesångbok", stor röd fantastisk julsångbok med både notarrangemang och ackordsnalys. Bland annat beslöt jag mig för att lära mig arret på "Önskelistan" (förenklad Schuberts militärmarsh), det gick ganska bra. Jag är mycket nöjd med min insats. Eftersom det är ett elpiano jag har införskaffat så roar jag mig ibland med att spela psalmer med orgelljud eller andra sånger med roliga ljud. Ibland händer det att jag fnissar lite för mig själv också, när det är extra kul.

Jag har inte pluggat alls. Däremot har jag brutit ner målen i musik och skrivit dem i två varianter. Ett så att de är mer lättöverskådliga för mig, och ett så att eleverna kan förstå dem.

Jag känner mig utvilad och peppad inför den kommande veckan. Detta ska hända:
- i morgon: möte med en klasskompis som jag ska göra projektet med. Lämna blod om jag hinner. Allpersonalmöte på jobbet, inkl. julbord.
- Teater på onsdag
- Lucia hela fredagen lång
- Hälsa på pappa och farmor på lördag
- Fett med party på lördag kväll
Utöver det ska jag sysselsätta mig med projektet i massor har jag tänkt. Vara lite extra på praktik i samband med det. Försöka läsa lite litteratur och gärna inhandla de sista julklapparna.

Nu verkar det bli dags att sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoh, jag blir trött av att läsa vad du ska göra. Kreativ är du iallafall. Nåja, du är ung ännu. lycka till med luciandet på skolan. Kram Mamma