17 december 2008

Hatkärlek som drog

Alltså. Blondinbella. Jag har sådana problem. Jag läser hennes blogg, jag höll på att sluta i helgen för jag hade inte tid, men av nån anledning läste jag ikapp mig. Jag tittar på hennes videodagbok och jag vill kräkas och försvinna nånstans för att det är så fejkat och onaturligt. Ändå tittar jag. Och i natt, vad händer? Jo, inatt har jag drömt om henne! Jag funderar på att starta en grupp på facebook "Hatkärlek till Blondinbella - terapigrupp för oss som inte kan sluta".
Vad är det hon gör som gör att man inte slutar läsa hennes inlägg?
Det är ju egentligen inte intressant. Jag skiter fullständigt i vad hon har köpt för nya kläder och vilket smink hon använder, när hon skriver politik blir jag arg för hon är MUF:are och har ju därmed dåliga åsikter om mycket. Det stör mig att hon är 18 år och har för mycket pengar som hon använder till ytligheter.
Kanske är det just det? Att jag får något att irritera mig på? Att ta ut mina inneboende aggretioner på, på någon som lite lider av det.

Om jag bara inte slagit på radion den där dagen i somras...

1 kommentar:

Julia sa...

Jag har aldrig läst blondinbellas blogg, men jag vågar inte ens gå in på den efter att jag insett hur allvarligt ditt blondinbellasblogg-missbruk har tagit dig. nej. jag har nog med laster och har alldeles för lätt att dras in i beroenden. Det kanske finns möten med anonyma blondinbellasblogg-läsare som du kan få stöd ifrån?