17 december 2008

Önskelistan 2008

Jag chattade nyss med min mor på facebook, hon bad mig maila min önskelista. Så modern är hon. Jag är värre. Jag gör som alla andra, lägger ut min önskelista på min blogg. Den kommer inte att bli lång. Jag är inte särskilt materiell av mig, och sånt jag verkligen vill ha, som tex ett piano är för dyrt att få i julklapp. Men jag gör ett försök, i ordning med det jag vill ha helst högst upp:



Etymologisk ordbok, om ords ursprung och historia. Sjukt spännande (nördvarning).




Boda Nova porslin, glas har jag fyra stycken. En karaff hade jag, den gick sönder. I grönt.




Batteriladdare. Gärna en som passar både AA och AAA. Min är kass.




Svenska Akademiens Ordlista. Jag vill lära mig många fina ord, som tex. flatulera för det mer dagliga uttrycket "fisa".




En pianopall. Skulle vara fint och ganska bra. Men det är lite dyrt...

Men mamma, mest av allt vill jag ha en lugn och kärleksfull jul med snö, sällskapsspel, glögg och familjen. Och få låna bilen nångång...

Inga kommentarer: