23 december 2008

Nu måste jag skriva ikapp mig.

I fredags hade vi julspel på den andra skolan. Det gick jättebra. Ungarna är fantastiskt duktiga så efteråt föreslog jag för rektorn att vi borde ha en skolkör. Det tyckte han med och att jag skulle köra igång på en gång efter jullovet. Jag har aldrig lett barnkör tidigare men det känns jättekul, jag har nämligen läst en bok som inspirerade mig.

I lördags startade vi från utanför Stockholm strax före sex på morgonen. Det tog väldigt länge, men till slut kom vi fram. Jag och Chicko sov mesta delen av vägen. Kanske inte så konstigt när detta är utsikten:



I dagarna två har jag hållt på med årets pepparkakshus. I år var ambitionerna på topp. Pajala Kyrka skulle jag göra. Och det gjorde jag. Det är vissa små detaljer som är fel, men minnet sviktade. Lite synd, men jag är ganska nöjd ändå. Det finns 26 mallar till det hela, och många av dem är sedan dubblade eller till och med fyrdubblade. Några bitar har jag gräddat. Jag brände mig även på det smälta sockret. Det hör väl till.
Se:






Snart är det dags för bastu och middag och kanske ska vi rimma på några julklappar också. Jag trivs fint när alla är samlade.

God jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fantastisk pepparkakslyrka. helt otrolig.

Fem i familjen sa...

Jätte snygg pepparkaks kyrka. Vi ska dit på annandag och lyssna på julkonserten. Du är ju skit duktig på pepparkakshus. Jag köper färdig så barnen får dekorera den och då är de nöjda, men vi kanske avancerar något år vem vet. Vi kanske ringer dig då för vägledning;-)