26 april 2009

Snabbresumé

Jag har inte pratat mycket om Island här inte. För jag har inte haft tid. Jag kom hem i söndags och sen har det varit fullt ös - medvetslös sen dess. Det är sant. Och det har varit rooooligt!
Men okej. Då kör vi.


Geyser - helt sjukt!


Storslagen natur. Man ser så långt ögat når, och om det nådde längre skulle man se ännu längre bort.


Svinagod mat överallt. Ja, överallt. Den isländska ölen ligger inte heller illa till.


Tre timmar på islandshäst. Roligt, roligt, roligt! Jag vill mera, mera, mera!


En vulkan mitt i ödemarken.


Intressant, lustig och fin arkitektur. Detta är en kyrka i Stykkisholmur.


Se vad god mat gör med människan!


Blå Lagunen. Isvindar i stormstyrkor, några få plusgrader och regn. Men i vattnet varmt. Konstigt. Mycket konstigt. Och helt underbart.

När vi satt på en liten mysig restaurang/pub i lilla, lilla Stykkisholmur efter att ha ridit och sedan kört bil ca 20 mil så kom jag på att två saker jag verkligen gillar, och mår bra av. Det är att få vistas i vacker natur och att äta god mat.
Det är precis det Island är. Då förstår ni att jag har mått gott.

Fler bilder finns här.

2 kommentarer:

Julia sa...

Hoja vad jag också vill åka dit och rida!!!

Tilda sa...

Vad fint ni verkar ha haft det!
Hur kirrade du det där fotoalbumet!?