2 april 2009

Många varma grader

Idag är det verkligen vår.
Det är alldeles fantstiskt för det betyder att livet fortsätter och det finns en framtid (nä, det har jag faktsikt aldrig tvivlat på).
När solen skiner på våren ser man plötsligt alla studenter som faktiskt håller till på Universitetet. På vintern ser man inte dem, men nu är de överallt.
Och jag har tagit fram cykeln. Innan jag gick och hämtade det befarade jag att den skulle vara stulen, vem som nu skulle vilja sno den? Men det var den inte. Däremot var det dåligt med luft i däcken så jag fick leda den ner till Statoil. Väl framme så är luftgrejen trasig och det är en kille där som håller på att fixa den. Jag får omstrukturera mina planer om en cykeltur till Stadsbiblioteket. Istället går jag till Akademihandeln på universitetet och köper ett millimeterblock, för där ska jag fantisera om hur mamma och Gunnar och Mats och fammos nya hus kan se ut. Blablabla lite plugg, gick helt okej, men blablabla.
Sen skulle jag göra ett nytt försök att fixa luften, det gick bra i bakdäcket. Men framdäcket har typ en bilventil så det gick sämre. Det gick helt enkelt inte, då tänkte jag att jag hade punktering. Så jag gick hem.
Rullade in cykeln i lägenheten, tog fram verktygslådan och kände mig som världens händigaste Fixar-Frasse.
Det var inte punktering. Så jag måste gå ner till Statoil igen och bråka med luftpumpen...

Detta är nog i särklass det ointressantaste inlägg jag nånsin skrivit.
Kontentan av det hela är:

Det är vår.

2 kommentarer:

Julia sa...

Tänk att ni har härlig vår där nere nu! Här är det fortfarande asmycket snö. ibland blir det varmt och plusgrader och dripp dropp från taken, men så fryser det till på natten igen... Nu längtar jag bort snön!!

Victor sa...

Ja ang din cykel så kan jag inte annat en skratta. Med tanke på mitt jobb. Vet inte hur många sådana där man får in på en vecka, som tror att dom har punktering.

Men du får ett plus i kanten ändå för att du tog fram verktygslådan och lekte fixar frasse.

Hoppas din cykel fungerar bra nu då!