23 april 2009

En sak till...

Sen ska jag gå och sova.
Idag hade jag en förberedelseklass, det har jag aldrig haft förut. Egentligen har det kanske inte med saken att göra, eller så har det det. Jag vet inte.
Vi hade lektion, en halvtimme. Jag sjöng hej-då sången för dem och vi sa hej då och de gick. En liten kille passerar mig, och frågar:
- Är du en pojke?
- Nä, det är jag inte, svarar jag så neutralt jag bara kan. (Några andra elever börjar fnissa).
- Men vadå? Det kan man väl fråga om man inte vet, säger jag. En annan unge frågar varför han tror det. Det var bra att nån annan frågade, så jag slapp.
- Jag har aldrig sett en tjej med kort hår hår förut.
- Nähä? Nu har du! Tur att du fick träffa mig! sa jag.
Det var fan roligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haah! lyssna inte på gamle andreas!

DEJV sa...

haha.. jag vet hur de är! de är något som följt mig hela livet.

12 år. säljer jultidningar och tanten säger "vi måste köpa något så lilla flickan får en premie"

19 år. jag råkade säga fel pris till en kund på ica och kunden säger till kassören "men kvinnan i charken sa..."

20 år. jobbar på äldrevården, jag säger godnatt till en dam, hon ser på mig och säger "mamma"

20 år. jobbar på samma äldreboeende, vi har rapport och en av de boeende ser på mig och uttrycker "mommo".

Julia sa...

Haha! Kul!! Barn är så roliga.. Haha davids svar var bra, kvinnan i charken!! Haha!! Jag och fia fick också vara två små pojkar nångång när vi var små och hade kort hår...

musikläraren sa...

äh! det är ju lugnt när de frågar första gången. värre för mig ju. min elev upptäckte i april att jag var tjej. jag har undervisat honom två gånger i veckan sedan augusti!