21 april 2009

Drömmen om Dramaten



Nu gör jag det. Nu får det fan vara nog. Jag har länge, länge fantiserat om att skaffa en dramatenkärra. En kärringbag för att tala klarspråk. Jag är så less på att släpa, släpa och åter släpa grejer genom hela och halva stan. På tunnebanor, bussar, proppfulla torg, i mataffärer och på H&M. Idag, en helt vanlig dag när jag först har jobbat och sen pluggat så väger min ryggsäck 7 kilo. Ofta går jag och handlar mat på väg hem, det blir några liter till. Och det är inte det att jag är svag eller lat. Jag har släpat grejer och tunga väskor land och rike runt i ungefär 10 år. Nu får det vara nog! Ja, det får det!
Jag ska köpa en käck färgglad en. Det behöver inte vara en äkta dramaten, de är ganska dyra, det kan vara en billigare bra kopia i nån fräsig kulör.

Och tanten är fulländad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gör det. Tänk på axlar och nacke. Dom ska vara med länge, lääänge till.Kram M

Julia sa...

Bra idé! Jag borde också ha en, min mor har sagt det flera gånger - köp en dramaten! Men jag visste inte att det var så de såg ut... Jag trodde att de skulle ha fyra hjul och vara som en kärra man drar bakom sig, och jag tänkte att en sån ful kan jag väl ändå inte ha! Men det där var ju inte så illa! Och dessutom är bvad som helöst bätre än den smärta man får i fingrarna efter att ha slitit hem tunga kassar... fyyy..

Katja sa...

Hej :)
Fast nu läste jag i tidningen att detta kommer bli mode bland yngre.. ska också köpa en, har du gjort det?