6 april 2009

Glad för det lilla

Idag packade jag en kartong, i den satte jag grejer som jag inte använder så ofta, tex min sarong och en tomteluva. Där fanns även mitt lucialinne.
Då blev jag glad för att den inte hade brunnit upp.
Tänk, att man kan bli så glad för en sån sak? Det hade jag ju inte blivit om vårat hus inte hade brunnit ner. Då hade jag bara packat den där kartongen utan några vidare känslor. Men nu blev jag ju faktsikt till och med glad! =)

Liksom jag blev lite sorgsen när jag kom på att jag har kvar min miniräknare som vi fick när jag gick i femman. Alla fick varsin. Det var inte då jag blev sorgsen, det var i nästa stund när jag kom på att den gått upp i rök. Och den sorgsenheten hade jag ju förstås besparat mig om det inte hade brunnit.

Allt beror på hur man väljer att se på saker och ting.
Fundera på det.

1 kommentar:

ellen sa...

jag funderar. mycket.