30 november 2008

Tunnelbanan 02.30


Åkt tunnelbana nykter vid tolvtiden på natten en fredag eller lördag har man ju gjort, det luktar krog, folk pratar högt som fan och är glada.
I natt har jag åkt tunnelbana vid halv tre-tiden, det var en helt ny upplevelse. Visst, jag har åkt vid den tiden förr, men inte i det sobra skick jag var i inatt. Två enheter alkohol sätter inte så djupa spår.
Många var verkligen fulla. Kunde inte stå still när tåget bromsade in. Några är mer medvetslösa än vid medvetande och andra är så jävla högljudda så man får ont i öronen. Dräggigt. Usch, usch.

Efter Risk-partiet igår kom vi på att vi ville gå ut. Då var klockan halv tolv. Vi tänkte besöka Carles Dickens (där vi en gång blev nekade inträde för att någon är "märkbart berusad") men där var så jävla lång kö och tre av fyra var så pissnödiga så vi gick på McDonalds och lånade toan och åt. Sen for vi hem.
Men jag är mycket nöjd med kvällen! Det var roligt.

Idag har jag tagit en helt ledig dag. Haft besök av J som är i stan på praktik. Jag har börjar pyssla med lite julklappar, lyssnat på Peter Jöback och spelat julmusik på pianot. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Känner mig lite rastlös, Alex jobbar. Kanske ska jag se en film? Då vill jag på till ICA först tror jag för jag ha nåt till filmen men jag vet inte vad...
Varför är jag så dålig på att vara ledig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ÄR verkligen inge bra på att va ledig...konstiga människa...