21 november 2008

Fredag

Alltså, en anledning till att man handlar på postorder är ju att man får hem grejerna och slipper släpa dem genom halva stan. Så varför behöver vi då hämta vårat Ellos-paket ändå från Nybrogatan vid Östermalmstorg? Jo, antagligen för att paketet är för stort. Ja. Så då ska vi släpa ett alldeles för stort paket genom halva stan. Jag förstår inte. Men nu är det gjort. Det innehöll bland annat en julgran. Det finns en möjlighet att vår lägenhet blir julpyntad ihelg.
Jag hatar att frysa så jag klär mig oftast väldigt ordentligt, och i morse var det -3 när jag gick hemifrån, det var hela kittet, utom täckbyckor. Gissa vem som svettades när hon tog sig hemåt i kollektivtrafiken släpandes på en massa grejer?

Jag börjar längta efter snön. Kylan är här och det är underbart, jag gillar verkligen det. Men det är dags för snön att komma. Och gärna stanna.

Utvärdering av åtgärdsprogram
Pluggplaneringen har inte lyckats särskilt väl. Jag har haft svårt att kliva upp på mornarna tidigare än absolut nödvändigt för att hinna till skolan. Detta borde ha resulterat i massa extrajobb på helgen som inte heller har följts upp.
Utrymme för spontana aktiviteter har funnits, kanske har de även utnyttjats?
Mobiltelefonen har stängts av kl 22 på kvällarna med gott resultat. Det har varit en mental lättnad att få stänga av den. Veta att man inte blir störd av någonting den sista timmen innan läggdags.
Ledighet efter kl 21 har också fungerat relativt väl. Bra.
Två fria kvällar har följts ganska bra, därav tiden till spontana aktiviteter. Ledig kväll+heldag har också fungerat väl. De har även tagits ut trots att plugg fanns att göra. Vilket nu innebär att jag inte har hunnit läsa all litteratur och examinationen ska skrivas i helg för att lämnas in på onsdag.

Här ska man väl ha en utveckling av åtgärdsprogram också, men jag orkar inte tänka på det nu. I helg ska jag skriva examinationen, men ikväll ska jag göra nåt kul. Till exempel börja med att titta på och prova det som kom i paketet!

Inga kommentarer: