8 november 2008

Tråkigt...

Jag har tråkigt. Alltid när jag ska ta det lungt, så blir det tråkigt. Jag har inget att göra... Jo. Massor såklart. Men det räknas ju mer som jobb. Och då tar jag ju det inte lungt.
Vad ska jag hitta på?

Föressten, mitt planeringsmaraton som jag hade, var nästan onödigt. Inte helt. Men de hade inte börjat med temat ännu. Det är nästa vecka, de sa fel. Som tur var så frågade jag ett barn om de visste vad det nya temat var ännu, hela 20 minuter innan lektionerna skulle börja. Det var tur, för då hade jag alltså hela 20 minuter på mig att omplanerna. Improvisera. Det blir oftast inte jättebra.
Treorna spårade ur, de brukar alltid vara jättelugna och fina.
Fyrorna är ju alltid struliga, nu var de ovanligt lugna för vi har infört en ny regel om att den som inte sköter sig får gå ut i korridoren och jobba med ett papper istället. Skitdåligt. Jag är lite emot det, men jag vill poängtera att det var elevernas eget förslag. Så vi testar det ett tag.
De fantastiska femmorna blev uttråkade för vi sjöng adventssånger. Halva klassen snackade om annat medan jag försöke gå igenom lite teori. Och så vidare.
Efteråt sa de: "Tar du tillbaka det du sa till H (deras mentor) om att vi var så roliga att ha?"
-Ja. Svarade jag.

Nå. Jag ska prova om jag vill titta på film.

Inga kommentarer: