24 november 2008

Konsten att lura sig själv

I går kväll fantiserade jag om att stiga upp halv åtta och börja plugga. Det stannade som vanligt vid en fantasi. Varför förstår jag inte att det inte fungerar så? Jag stiger ju inte upp när klockan ringer. Jag gör ju inte. Tio i nio masade jag mig upp ur sängen. Hur mycket har jag pluggat idag då? Svar: Inte nog.
Det är en svår uppgift, jag har aldrig skrivit något liknande förr och vet inte riktigt hur jag ska göra. Men det ordnar sig nog. Det är lite kul och ganska intressant då det borde ju inte vara så ångestframkallande.

Det har fortsatt snöa. Det är helt, helt underbart. Vi gav oss ut på promenad med hundarna i skymningen vid halv fyra-tiden. Så här kul var det:







Kvällen har jag spenderat hos Fia med glögg, pepparkakor, lussebullar och Scrubble. Jag förlorade som vanligt. Men eftesom jag är världens bästa förlorare så gjorde det inget. Så här vill jag ha det hela tiden. Jag vill vara ledig och göra såna där mysiga saker. Det är det enda jag vill. Nå, snaaaart är det lov och då ska jag som sagt vara jävligt ledig.

1 kommentar:

fia sa...

Men åh! Efter att du hade gått satte jag mig i soffan och kollade lite på Tv. Sedan började det klia på mina armar. Och sen på halsen. Till slut började det klia på kinderna. Kollade mig spegeln och såg att jag hade fått utslag. Började fundera på vad det var som kunnat orsaka reaktionen. Jag kollade på innehållsförteckningen på allt jag har ätit idag. Boven var pepparkakorna..."kan innehålla spår av mandel". Fasen.