5 november 2008

Planeringsrace

Alltså. Jag vet inte om det är en sån väldans bra idé att planera lektioner och laga mat samtidigt. Mest för matens skull, den kan bli bränd. Nu blev den inte det som tur var. Nå, varför behöver jag då göra dessa saker samtidigt?
Svar: Behöver gör jag inte, jag kan göra det efter jag har ätit, men, jag började tänka på det, och plötsligt kom inspirationen! Och då, då är det bäst att ta tillfället i akt! Disk och plugg får vänta. Så är det. Det resulterade iallafall i att jag sprang omkring här mellan mitt rum och köket, letade notpapper, vände laxen, bar med noter och tvär- och blockflöjt in i köket. Är potatisen klar? In i rummet igen, kolla låten i en annan tonart, och så vidare. Varför äger jag inget notställ? Nu sitter jag med min lax och potatis och skriver och äter på samma gång. Hoja, om dygnet bara hade nån timme mer...

Sen är jag ju lite sent ute förstås, jag borde planerat detta förra tisdagen när alla ungarna var på lov och jag egentligen hade en hel dag till förfogande, men då gick jag på Skolforum-mässan i stället. Det var ju också utvecklande. Kanske. Och så var jag less på alla måsten. Nu har jag ju ingen möjlighet att skjuta upp dessa måsten.
Jag är överlag jävligt kass på att planera mitt jobb. Min skola är jag skitbra på att planera. Men den behöver jag ju inte lägga upp didaktiskt. Om jag bara planerade hela terminen i stora drag, som jag tror att normala lärare gör, så skulle ju min undervisning bli ännu mycket bättre. Jag satsar på det nästa termin om jag jobbar kvar då. Ja.

Nå niin! Jag ska fortsätta med planerandet.

Och oj, vad gärna jag vill vara med i Alexandras teatergrupp. Vill, vill, vill. Hur ska jag hinna? Men jag vill!

Ajö.

Inga kommentarer: