31 augusti 2013

Veckorapport 4 och en träningsbekännelse

Hej.
Jag skulle ut och jogga. Jag gav mig ut. Det var varmt, usch så varmt. Och där började jag bli lat. Blä, jag dör om jag springer i den här värmen. Jag går i stället. Sen hade jag en inre konversation med mig själv om jag skulle springa eller gå. Detta cirka 2 km hemifrån. Jag kände mig opepp. Lite dålig också för jag inte ides springa. Lat. Men jag bestämde mig för att gå. Så det blev en promenad istället. Men det är ju inte dåligt det heller. Fast lite surt att jag inte pressade mig. Men hoja, det var så varmt.

Nå väl, i morse var det dags att väga och mäta igen. Alltid lika spännande!
Här kommer det:

Vikt: 67,2 (-4,4 kg)
Midja på smalaste stället: 76 cm ( -4 cm) Eller jag vet inte? Tänk om jag mäter på olika ställen varje gång? Det är ganska stor skillnad på kroppen just där.
Under naveln: 87 cm (-3 cm)
Stuss: 101 cm (-3 cm)
Byst: Säkert typ samma, mätte med sport-BH i morse så jag kan inte riktigt veta. 

Jag är mycket nöjd. I morse fick jag plocka fram ytterligare två plagg från skämsgolvet. Två skjortklänningar. Ärmarna är fortfarande lite tighta, men jag får på och av dem. Och framförallt, jag får IGEN dem. Det fick jag inte när jag lade dit dem. Mysteriet i det hela är bara vikten.
Hur kan centimeterna bli färre men vikten stå på samma? Vad är det som försvinner och vad är det som inte försvinner? Jag vet ju att det här kan hända och det är ju därför jag mäter mig. Men jag förstår det inte, rent fysiologiskt.


Inga kommentarer: