17 augusti 2013

Veckorapport 3

I går kom jag hem från konferens i Arvidsjaur och det var jättekul men mer om det senare.
Nu kommer veckorapport 3. Jag mätte mig i onsdags morse eftersom jag drog iväg på konferensen och antog att det blir svårt med maten där, det blev det eftersom vi blev serverade vid borden och när man får potatismos och skav så är det svårt att låta bli mosen, för man blir inte riktigt mätt eftersom skavet nog innehåller för lite fett. Och sen på torsdagkvällen så var det ju fest och då slank även efterrätten ner. På fredagen råkade jag vara bakis så jag passade på att smälla i mig en påse Djugelvrål och en Schweizernöt i bilen på väg hem. En måste ju unna sig, för att citera Tabita. Och jag har ingen ångest för det.

Men så här såg alltså måtten ut i onsdags. Sex veckor från start. 

Vikt: 67,5 kg (-4,1 kg)
Midja på smalaste stället: 77,5 cm (-2,5 cm)
Under naveln: 88 cm (-2 cm)
Stuss 101,5 cm (-2,5 cm)
Byst 95 cm (-2 cm)

Det går långsamt neråt och jag har ingen brådska. Och så är det olika från dag till dag. Ibland är det som att jag är mer svullen och ibland känner jag mig pinnsmal. Det kvittar lite. Alla mått har minskats utom tjockmagemåttet. Vet ej varför.
Det allra bästa är ändå att jag kommit igång att röra på mig. Jag borde ut och jogga idag, men jag känner att jag har himla låg vätskebalans efter torsdagens fest och då kan man ju se det på två sätt:
1) Jag hittar på en ursäkt för att få slippa
2) Jag har lärt känna min kropp och mitt psyke och vet att om jag ger mig ut ändå och det känns tungt så kommer jag att ge upp och skylla på vätskebristen.

Så då är det bättre att skjuta på det till i morgon. Däremot är jag sugen på frisk luft och motion (bara en sån sak!) så jag tror jag laddar ner ett sommarprat eller en dokumentär och tar en promenad.

Hej så länge!

Inga kommentarer: