6 augusti 2013

Vardagsrum

Detta inlägg handlar inte om mat. Det handlar om inredning. Den nedre bilden är snarlik verkligheten. Snart. Just nu är det ett enda kaos med två soffor och en halvklar tv-möbel (den nere i högra hörnet). Soffan som ni ser är precis en sådan vi fyndat för 650 kr i går, typ helt ny. Och poängen med hela det här collaget var att se vilken fåtölj jag eventuellt ska beställa från IKEA.
Men idag var jag på loppis och fyndade. Jag gillar att fynda. En röd öronlappsfåtölj från ca 50-tal. Det kommer bli så fint, äntligen! Så nu ser jag ju att om det blir fåtöljbeställning så blir det den gråa örolappsfåtöljen. Jo. Det röda bordet finns inte, men jag funderar eventuellt på att måla vårt svarta rött. Blir liksom en käck kontrast i den gröna och gråa, och passar fint med det röda.


Vinterstilen
Sommarstilen

Att göra såna här collage var en bra idé märker jag. Det blir så tydligt vad som passar och inte passar. Provade tex att lägga in nåt rosa nånstans, men det blev liksom inte bra.

Och ja. Jag byter blomkrukor efter säsong.


Inga kommentarer: