10 augusti 2013

Hurt, hurt, hurt!

Skall läsas som hurt och inte höört, som engelskans ont.
Annars kan ju dessa två höra ihop ibland. Och ja, lite kramp i fotsulorna har jag men det låtsas jag inte om. Jag har nämligen varit och motionerat! Sprungit/gått 6 km. En bekant till mig har lovat att göra ett träningsschema åt mig så jag kan nå mitt mål att springa 5 km.
Hon har inte hunnit färdigställa det, men tyckte att jag under helgen ska springa/gå 30-40 minuter.
Jag beräknade lite fel i min hastighet och sträcka så det blev lite längre. Men det gör ju inget. Det är ju bra att jag rört på fläsket i en hel timme. Skulle tippa att jag sprang ungefär halva, fast på Runkeeper ser det ju faktiskt ut som mer... Fort går det inte. Än. Men det är inte det som är huvudsaken.


Alltså ju lägre diagrammet är, desto snabbare har jag sprungit. Som där strax efter 3 km, för då kom Cotton Eye Joe i lurarna! Efter 5 lade jag ner och gick bara, som man ser. Fråga inte vad jag sysslat med i början? Ska bli spännande att se vad nästa uppgift blir! Vänta va? Sa jag precis det? Gud vad konstigt av mig att säga en sån sak. Men bra! Jag tänker att jag ska börjar gilla det här med löpning. Det är så billigt och lättillgängligt. Och jag led lagom mycket idag.

Nu dusch, hämta Rex, laga mat.

Inga kommentarer: